FRÅGOR OCH SVAR
|
|
Inloggning
Jag vill handla i webshopen, men har inte något användarnamn och lösenord.
Våra produkter säljs endast för professionellt bruk och är därför endast tillgängliga för inloggade användare. För att handla i webshopen måste du först registrera dig som kund så att vi kan skapa ett användarkonto.
Vill du skapa en användare i webshopen: tryck här
Jag har skapat en användare, men har glömt mitt lösenord
Välj Glömt lösenord i inloggningsmenyn, så skickas ett nytt lösenord till den registrerade emailen. Du kan även kontakta vår kundservice för hjälp.
Jag vill ändra mitt lösenord.
Logga in på Mina Sidor och välj ändra lösenord i menyn.
Mina Sidor
Var hittar jag information om mitt kundförhållande med Abbott?
Efter inloggningen kommer du in på Mina Sidor där du hittar en översikt över: - Dina priser och rabatter enligt ditt avtal som avtalskund. - Din favoritlista (baserad på dina inköp de senaste 12 månaderna) som både spar tid och förhindrar felbeställningar. - Din beställningshistorik - Ändring av lösenord - Översikt över dina fakturor och betalningsstatus - Fakturakopior
Jag har ett prisavtal med Abbott, hur hittar jag en översikt över mina priser?
Som inloggad kund ser du dina priser och rabatter enligt ditt avtal som avtalskund.
Hur ändrar jag min kontaktinformation?
Vänligen kontakta kundservice i dessa ärenden.
Produktsökning
Hur hittar jag produkter jag söker efter?
Våra produkter är indelade i kategorier. Tryck på Kategorier och välj den rätta undergruppen. Du kan också använda sökrutan och ange produktnamn, nyckelord eller artikelnummer. Vi jobbar ständigt för att förbättra och skapa en enkel och översiktlig webbshop, så att du som användare enkelt hittar den produkt du söker.
Du är alltid välkommen att kontakta kundservice om du behöver hjälp.
Beställning
Kan jag ändra, lägga till och/eller ta bort varor på min beställning?
Nej. Du kan inte ändra eller lägga till objekt i din beställning efter det att den är skickad eftersom vi startar distributionen direkt. Om du just skickat din beställning, kontakta kundservice omgående så att vi kan korrigera beställningen före leverans.
Jag har beställt fel vara/fått fel artikel levererad
Kontrollera alltid beställningsbekräftelsen och din följesedel för att försäkra dig om att beställningen är korrekt. Ingen retur får göras utan föregående överenskommelse. Kontakta kundservice så att vi kan hjälpa dig med returbehandling. Alla returer måste ha ett godkänt returdokument för att krediteras. Vänligen, läs noga igenom Retur- och reklamationsvillkoren.
Jag kan inte lägga varan i kundvagnen
Kontrollera att du är inloggad som användare. Visar den röda knappen överst i högra hörnet, «inloggning» istället för «mina sidor» är inloggningen inte korrekt genomförd. Inköp av vissa produkter, t ex PC-baserade produkter, kräver att du kontaktar din säljkontakt eller kundservice. Detta för att säkerställa att rätt produkt best��lls. Dessa produkter är tydligt märkta.
Leverans
Kan jag få leveransen skickad till en tillfällig adress?
Ja, tillfällig leveransadress kan skrivas i kommentarsfältet på beställningen, eller kontakta kundservice för att få hjälp med detta.
Faktura
Har ni e-faktura/EHF?
Ja, Abbott erbjuder både e-faktura och EHF. Kontakta kundservice för hjälp.
När kommer min faktura att anlända?
Fakturan skickas så snart varorna är skickade från lagret. Ingen retur får göras utan överenskommelse. Kontakta kundservice så att vi kan hjälpa dig med returhantering. Alla returer måste ha godkända returhandlingar för att krediteras.
Hur får jag pengarna tillbaka vid retur?
Efter en godkänd retur av en vara, kommer du få en kreditfaktura på tillgodobelopp. Detta kommer att dras av från nästa faktura eller kan, om så önskas, återbetalas efter överenskommelse med vår ekonomiavdelning. Kontakta kundservice för frågor om detta.
|
|